خرید نهال گردو

نهال گردو

برای رشد یک نهال در باغ باید تمامی موارد مورد نیاز مانند شرایط مساعد و ایده آل در نظر گرفته شود. تا بتواند این نهال پروسه رشد خود را به طور کامل به پایان برساند. و انتخاب درست رقم گردوی سازگار در زمان خرید نهال گردو با میزان سودآوری شما از باغ ارتباط مستقیمی دارد. که برای انتخابی مناسب باید وقت کافی را بگذارید. تا بهترین نهال گردو را برای باغتان انتخاب کرده باشید. برای خرید نهال گردو تنوع زیادی وجود دارد. که به صورت نهال گردو واصلاح شده، پا کوتاه، پوست کاغذی، کانادایی، آمریکایی، دیرگل، پر محصول و خوشه ای در بازار پیدا می شود.

یک درخت جوان دو ساله به وسیله باغدار خریداری شده، و به محوطه باغ انتقال داده می شود. با مدیریت و پرورش صحیح باغدار در یک مدت زمان خیلی کوتاه، در یک مدت خیلی کم بین 3 الی 4 سال می تواند به باردهی اقتصادی دست پیدا کند.

خرید نهال گردو

درخت گردو از درختانی است که، تمامی قسمت های آن مورد استفاده قرار می گیرد. از پوسته چوبی و سبز میوه، برگ ها و چوب تنه درختان نیز می توان سودآوری داشت. یکی از نقاط قوت خرید نهال گردو و کاشت آن، قدرت رشد عالی درختان، سازگاری با اکثر ارتفاع ها از سطح دریا و مقاومت فوق العاده در برابر اکثر آفت ها و بیماری ها است. و این مورد باعث کاشت آن در تمامی مناطق کشوررا آسان نموده. و هزینه نگهداری هم نسبت به سایر ارقام میوه کاهش می یابد.

میوه نهال گردو نیز خیلی پرطرفدار می باشد. که مردم از گردو به عنوان آجیل در مراسمات و عیدهایشان استفاده می کنند. یا در پخت برخی غذا ها، کیک، دسر و سالاد از گردو بهره می برند. و با توجه به قیمت گردو، فروش آن منفعت بسیار بالایی برای باغدار دارد.

قیمت نهال گردو

قیمت نهال بر پایه عوامل متعددی معین می شود. که عامل تاثیر گذار بر قیمت آن، پایه ی نهال است. که نهال داری دو پایه مهم پیوندی و بذری می باشد. که در زمان خرید نهال گردو به آن دقت کنید. در پایه ی پیوندی علاوه بر افزایش محصول دهی، درختان گردو عملکرد خوبی از را از خود نشان داده و می توانند تا سالهای بیشتری به محصول دهی خود ادامه دهند. این را هم لازم است بگویم که، به علت نوع پرورش پایه های پیوندی و بذری، قیمت نهال گردو با پایه ی پیوندی بیشتر است.

و نکته دوم سن نهال است، که در قیمت گذاری آن بی تاثیر نیست. نهال هایی که سن 1 الی 2 دارند، بعد از کاشت بهترین تطبیق پذیری را با خاک باغ شما را داشته و می تواند رشد بسیار عالی داشته باشند. بعد از سن 2 سالگی درخت وارد دوره بلوغ شده، که دیگر برای کاشت کمتر مناسب می باشد. و در این صورت هزینه آن هم کاهش یافته، و سازگاری با محیط جدید کمتر می شود.

خرید نهال گردو پیوندی

نمی توان برای همه باغات یک رقم را نام برد. خرید نهال گردو با توجه به شرایط جغرافیایی مکان شما و انتخاب رقم مورد نظر تعیین می گردد. انواع درخت گردو پیوندی به نسبت ارقام گردو بذری، باردهی به مراتب بالاتر و مقاومت مناسبی هم در برابر بیماری ها و آفت ها، درختان گردو از خود نشان می دهد. انتخاب بهترین نژاد درخت گردو، می تواند شما را در رسیدن به بهترین سودهی کمک کند. و فرمول کلی می تواند جهت پرورش بهترین نوع درخت گردو، خرید نهال گردو پیوندی به نسبت نهال گردو بذری باشد.

شرایط خاک مناسب و آب و هوایی برای کاشت گردو

در زمان خرید نهال گردو و انتخاب آن باید با توجه به بافت خاک و شرایط آب و هوایی محلی که زندگی می کنید باشد. و این عوامل را باید در بازه های زمانی مربوط به آبیاری رعایت کنید. بر طبق میانگین، نهال گردو د هر هفته به 10 الی 20 لیترآب نیاز دارد.

مکان مورد نظر برای کاشت نهال گردو باید کاملا در معرض آفتاب باشد. اگر انتخاب شما برای خانه باشد، فاصله مد نظر تا ساختمان در حدود 7.5 متر باشد. تا مشکلی در زمان رشد نهال پیش نیاید.بهتر است نهال  از اوایل پاییز تا انتهای زمستان کاشته شود. که البته این هم به شرایط آب و هوایی محل زندگی، نوع زمین کشاورزی و استفاده از کود مربوط به مواد آلی و حیوانی  نیز بستگی دارد.

باردهی نهال در آینده، بستگی به خاک محل کاشت هم دارد.که این خاک باید حاصلخیز، کاملا غنی، نیمه سنگین و دارای زهکشی مناسب باشد.تقویت نهال درخت گردو نیازمند کوددهی به طور مکرر می باشد. این را هم در نظر بگیرید که، به ویژه در روزها و ماه های اولیه رشد نهال، که سرعت رشد نهال بیشتر است. در این زمان کودها داری نیتروژن مانند سولفات آمونیوم توصیه می شود.

برترین انواع گردو ها برای مناطق آب و هوایی مختلف

گرمسیری: نهال گردو پکان آمریکایی

معتدل: نهال گردو تویسرکان، نهال گردو توسرخ

سرد سیری و کوهستانی: نهال گردو چندلر، نهال گردو ژنوتیپ12، نهال گردو اسرائیلی، نهال گردو فرنور

خرید نهال گردو پیوندی

در مورد خواص مغز گردو

وقتی خرید نهال گردو را انجام می دهید باید این را هم در نظر داشته باشید که، مغز گردو، یکی از مغز های پر خاصیت و پرطرفدار در بین مردم می باشد. خواص فوق العاده مغز گردو برای سلامتی مغز، قلب و عروق، پوست و مو و سلامت عمومی بدن باعث استفاده از آن شده است. این مغزی با ارزش حاوی پروتئین، چربی های سالم، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. گردو سرشار از آنتی اکسیدان می باشد، که این آنتی اکسیدان ماده ای است که، خطر بروز بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی، سرطان و آلزایمر را کاهش می دهد.

مفز گردو درسته حاوی چربی می باشد، ولی حاوی چربی های سالم می باشد. و همچنین گردو منبع خوبی از اسید آلفا لینولنیک است. یک اسید چرب امگا3 که برای سلامت قلب مهم است.

هرس درخت گردو به چند مدل انجام می شود

قبل از خرید نهال گردو باید بدانید هرس درخت گردو چگونه باید انجام شود. هرس درخت گردو گهنسال یا جوان موضوع مهمی است، که واجب می باشد در زمان  احداث باغ گردو آن را آموزش ببینید. هرس درختان را می توان عملی جهت اصلاح شاخه های اضافی دانست. که با قطع یا کوتاه کردن شاخه ها، می توان باعث دوباره جان گرفتن درختان شوید. که این کار باعث تابش آفتاب به لایه های زیرین شاخه ها شده، و هم برای توازن قدرت تغذیه ای درخت در تمامی شاخه ها به طور یکسان شوید.

هرس درختان به روش هرس زمستانه، هرس ضعیف تابستانه، هرس متوسط، هرس فرم، هرس شدید و هرس باردهی می باشد. که بستگی به سن درخت یا نهال و شرایطی که پیش رو می باشد، یک روش انتخاب می شود.

بهترین زمان کاشت بعد از خرید نهال گردو

قبل از خرید نهال گردو یکی از اصول اصلی در موضوع ایجاد باغ گردو، زمان کاشت آن است. یکی از بهترین زمان های کاشت بین اواخر فصل پاییز تا اوایل بهار می باشد. که به علت شرایط خوب خاک و آب و هوا، می تواند زمان مناسبی برای کاشت باشد. البته این را هم بگویم، بهترین شرایط برای کاشت، آب و هوای سرد و کوهستانی می باشد. منظور از سرما، سرمای استاندارد در مناطق کوهستانی است. زیرا یک محصول با کیفیت از نهال گردو به نور کافی هم نیاز دارد.

طبق نظرات کارشناسان بهترین دما، از منفی 20 درجه الی 38 درجه سانتی گراد است. ولی با این حال در بین انواع مختلف درختان گردو، برخی در برابر سرما از خود مقاومت بیشتری نشان می دهند. که در زمان خرید نهال گردو به آن دقت کنید.

روش مراقبت و نکات مهم در نگهداری خرید نهال گردو

بعد از اینکه بذرها جوانه زدند، قبل از انتقال به محیط اصلی باید مواردی را در نظر بگیریم. که این موارد داشتن خاک اسیدی با زهکشی مناسب، فاصله مناسب بین درختان حدود 7 متر، خاک ترکیبی شامل کمپوست، دیوار و ساختمان خاک باغچه، شن، ماسه و آبیاری کافی برای پرورش درختان گردو ضروری است.

بهترین کود برای نهال و درخت گردو، که بعد از خرید نهال گردو باید خریداری شود، کودهایی داری آمونیوم سولفات است. و زمان بخش کود بر روی خاک در اوایل بهار و یا اواخر زمستان می باشد. که بعد از پخش کود آبیاری کافی باید داشته باشند. و از همه مهمتر از بین بردن علف های هرز، چمن و گیاهان مختلف در اطراف درختان می باشد. که این گیاهان مواد مغذی خاک را به خود جذب کرده، و نهال را با کمبود مواد غذایی مواجه می کنند.

آبیاری نهال و درخت گردو هر هفته یکبار در سال اول انجام می شود، و در سال های بعدی می تواند به دو هفته نیز افزایش یابد.

هرس کردن درختان گردو و حذف شاخه های اضافی و شکسته در زمستان، می تواند باعث نوردهی بهتر و جذب مواد مغذی به تمام نقاط گیاه شود.

آب کافی برای درختان الزامی و ضروری می باشد. زیرا اگر با کمبود آب مواجه شوند، باعث خشک شدن، کوچک بودن و عدم رشد کافی درخت و مغزهای گردو می شود.

نهال و درخت گردو به دمای زیاد واکنش نشان می دهد. پس دمای بالای 42 درجه سانتی گراد برای روزهای مکرر منجر به سیاه و خشک شدن مغزهای گردو می شود. در نتیجه سم پاشی سالیانه به دفع انواع آفات کمک زیادی می کند.

خرید نهال گردو ژنوتیپ

زمان برداشت محصول از درخت گردو

فصل برداشت گردو فصل پاییز می باشد. که این خود هم به عوامل مختلفی مانند شرایط آب و هوایی، محل کاشت، رسیدن پوست و مغز گردو، پوست نازک اطراف مغز و لایه چوبی میان دو لبه مغز گردو نشانه هایی از زمان برداشت گردو می باشد.

در زمان برداشت پوست گردوها ترک خورده، مغز رسیده و با رنگ روشن است. و گردوهایی که هنوز نرسیده اند به سختی از پوسته سبز جدا می شوند.

در خرید نهال گردو چه زمانی ریشه لخت و چه زمان گلدانی باشد

گیاهان علاقه دارند تا در فصل زمستان به خواب بروند، و به استراحت بپردازند. تا در فصل بهار رشد خوبی را داشته باشند. برای همین در زمستان ریشه گیاهان متوجه تغییر مکان خود نمی شوند و در بهار سبز می شوند. در این فصل خرید نهال گردو ریشه لخت بهترین موقع است. چون وزن سنگین گلدان و خاک را در حمل و نقل، شما را متوجه هزینه مازاد نمی کند. و بهترین فصل کشت نهال گردو هم می باشد.

ولی در مقابل خرید نهال گردو گلدانی، که معمولا در فصل تابستان می باشد. چون ریشه گیاه بیدار شده و متوجه تمام تغییرات می شود. و اگر هوا به ریشه گیاه بخورد باعث خشک شدن آن می شود. در این فصل به صورت گلدانی خریداری شود بهتر است. در عوض هزینه حمل و نقل بیشتر خواهد شد.

کلام آخر

مهمترین ویژگی که باعث شده نهال گردو در اولویت دیگر نهال های میوه باشد، استقامت و بازدهی آن است. بیشتر سرمایه گذاران و کشاورزان به نهال گردو یک رکن اصلی سرمایه گذاری و تضمین سرمایه خود نگاه می کنند. نهال ها از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند. در زمان خرید نهال گردو شما ایده آل ترین آن را انتخاب کنید. برای رشد و پرورش خوب نهال حتما از خاک و کودهای مناسبی استفاده کنید. تا برای رسیدن به سود بالا کمک شایانی برای شما داشته باشد. دیگر وقت آن رسیده برای خرید نهال گردو که بهترین آن در آرال نهال می باشد سری زده و خریداری نمایید که خریدی بدون دغدغه و بهترین نهال ها را شامل می باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.